Sunday, October 17, 2010

~Air Tembikai pujaanku~

Emmm... ni n3 untuk hari Jumaat sebenarnye... macam biasa setiap hari Jummat lepas balik keje aku n Hubby akan singgah umah bonda... nak makan malam di sana la... hari yg lain lepas habis keje, aku terus merempit balik umah... nak masak sendiri je la atau singgah memana beli makanan.... bergantung pada mood n stok ape ade dlm peti sejuk tuh....

Tapi hari nih time kat opis lagi, bonda kat hello-hello aku... tanye nak singgah makan tak... ler... nape lak... takkan baru nak masak dah nak kul 5 petang ni... rupanyer derang g jenjalan kat Jusco... ler tahu la abah dah pencen kan... derang nih asyik jalan je... jeles tau... huhuhu... 

bonda kata dia cam malas nak masak... nak gantung periuk kuali je malam ni... so, bonda mencadangkan makan kat luar je ahh... aku??? tarak halnyer... so, malamnyer lepas maghrib je terus aku merempit je ngan hubby g kedai tomyam wira seafood jer... nak mengorder dulu la... pasal kalo g lambat kang lambat lak dpt makanananye... hubby nak tgk game bole Selangor vs Kelantan kul 8.45...

Antara menu malam ni... (tak semua snap gambar la... dah duduk, malas lak... )... Ikan siakap 3 rasa, ikan bawal sweet sour, ikan pari bakar sambal, tomyam ayam, sup ekor, kailan ikan masin, udang n sotong goreng tepung, telor dadar n kerabu mangga...

 Air tembikai 1 liter n air kosong untuk aku n Hubby...
(tapi aku yg minum banyak)

 Antara lauk pauk untuk dibaham malam ni...
separuh je nih...

My 2 sweet sisters... sweet la sgt... ~lalalalala~

Wajah kesayangan hamba... tinggal lagi berape hari nak duk
makan sekali ngan bonda sblm berangkat ke tanah suci...
gonna miss u n dad~ 

Iwan sebelum aksi membaham...

Siakap 3 rasa yg best... 

Kerabu mangga... cam aku sorang je habiskan...
gambar len xde... huhuhuhu... 

Ehhh gaduh ke abah n bonda ni... berebut nak bayar ye...

Abah majuk sbb bonda tak orderkan teh tarik untuk dia kot

 Wajah2 kekenyangan...

Hambik ko... rasa cam tak cukup lak... huhuhu...

1 comment:

  1. Ayien, pedulikan org lain kata..kau beli siakap goreng sendiri dan order kuah 3 rasa dari kedai yang mabeles tu....pehhhhhh...tiru gaya akak beb...
    mlm tadi 3 ekor siakap dibaham oleh akak JB sekorga...kuah?????? orderrrrrrrrr

    ReplyDelete