Saturday, August 21, 2010

Moh Kite ke Bangi~

Uh-uh... mak aihhhh... tebalnyer habuk kat blog aku nih... hahahaha... memang lama giles aku tak masukkan pape n3 pun dalam blog aku nih... sekadar singgah... baca2 blog orang lain... comment2 kalo nak comment... pastu aku log out... nak tahu kenape... sebabnyer... lepas isyak je mata aku dah mula layu sket2... bile aku online je... sampai tak larat aku nak menguap dah... rasa cam dah nak tercabut rahang aku menguap...

Emmm ape nak cite ari nih ekkk... sementara hubby tgk game chelsea... boleh la aku gagahi mata nih mengupdate blog... kang ade lak yg kuarkan aku dr list lak... hehehehhe

Emmm ari nih... ade jemputan berbuka puasa dari mak sedara ku... Puan Fauziah @ Cik Gee... kat umahnyer di Bangi... emmm... so, ari nih bonda takde la calling2 aku suh dtg umah masakkan... pepagi lagi aku dah kuar teman hubby repair kete... actually aku teman dalam perjalanan ke bengkel jer... pastu hubby turunkan aku kat star Titiwangsa... aku pun lepak Sogo la... punyer la ramai umat manusia kat Sogo dan kawasan2 yg sewaktu dengannye tuh... isk isk isk... parking aku tak tahu la penuh macamana... takde pe pun aku beli... handbag (handbag lagi)... n brooch jer... tak larat aku nak jalan kat jalan TAR tuh... aku bli brooch kat area Gulatis pastu patah balik Sogo... lepak dlm aircond lagi bagus... hehehehe...lepas beli handbag saje tgk tmpt baju2... baru nak masuk fitting room cuba baju... Mr Hubby dah calling2 kata dah siap repair... abeh tuh aku letak balik la baju2 tuh...hehehehe

Oke petang dalam kul 6 ptg aku bertolak dr rumah ke Bangi... sebelum tuh aku dah buat Sosej Roll dulu... sebenarnyer tak tahu nak bawak ape... aku nih 'rajin' sangat memasak... so aku pilih masak benda paling senang dlm dunia... hahahaha... boleh la dr dtg lenggang kangkung kan... ade gak usaha... hehehehe... 

Biasa la kalo dah berkumpul ngan makcik2 ku yg suka berposing2 nih... takde keje len la... snap2 gambar je la... so layan gambar je la ekk...

Muka ceria nak g makan2... kehausan tahap melampau nih... 
Budget sanpai terus waktu berbuka boleh??? Hehehe...

Dari kiri : Eira, Bonda, Eija
Muka tak sabar nak terkam makanan... sabar ye...

Kan aku dah kata dorang nih memang kaki posing...
pantang nampak kamera... huhuhu...

Mr Hubby pun terjebak nampaknyer dgn mak2 saudara ku... 
smile~

Aksi otromen Cosmos dr Dafiy n Amir... susah benor nak snap gambarnyer...

Aku dan adik2 ku... Sopan gitu... huhuhu

Ler kenape la pulak ngan aku tuh...
dah tak larat nak jalan ke ape... 

Antara menu yg sempat di snap...
Kiri: Sosej roll air tangan org bujang
Kanan: Carrot Walnut Cake...homemade...

Kiri: antara kuih-muih... tako... agar2 santan... ade yg len... malas nak snap
Kanan: Bubur kacang n pulut itam kot... aku xmakan... Hubby yg makan

Kiri: Kuah durian makan ngan roti... yummmm
Kanan: Buah rambutan n duku (kot...)... bihun soto ayam... jus cocktail...

Lauk-pauk yg sempat disnap
Kiri: Kari kepala ikan Bangi mari... terima kasih Bonda
Kanan: Hati goreng kicap (kot...)

Kiri: Daging goreng kicap (kot...)
Kanan: Ayam goreng berempah...

Kiri: Lemak nenas ikan parang
Kanan: Sotong goreng tepung

Lain ade kerabu mangga... kerabu ape tah kerabu taugeh kot...
ikan bilis cili api n petai (memang mabeles sbb aku suka petai)...
ikan bakar n kuah asam (tak sempat makan... makanan bnyk sgt)
n macam2 lagi la... tak hinggat... huhuhuhu...

Sessi memenuhkan pinggang pinggan masing2...

Org sibuk amik makanan... Hubby seriyes berborak ngan Iwan...
apakah topik yg dibincangkan itu...
Cara2 buat kerete kita menyayangi kitakah?
huhuhu...

Iwan jadi mangsa balingan bola budak2...
padahal angkara aku semua itu... hahahaha...

Hubby n Hafez.... 2nd round???
bagus tak yah bangun sahur ekkk...
isi penuh2...

Sessi perbualan adik-beradik...

Rumah yg dah porak peranda... hahahaha...

Sessi penyerahan duit raya...
Esok mak ajak g shopping...


Emmm itu je la serba sedikit majlis berbuka puasa di rumah mak sedara ku yg baik hati... (bodek2... raya dah nak dekat nih...)... terima kasih kepaa tuan tanah rumah kerana sudi menjemput kami...


1 comment:

  1. apa sikit aja gambar2 cik lah penat bagai nak rak posing....

    ReplyDelete