Monday, November 1, 2010

Steamboat with Familyku...

Well hari Ahad semalam hari lepak2 sebenarnye. Pepagi macam biasa Bonda call lagi nak ajak aku pegi pasar Selayang la. Ye la ari Sabtu tak dapat pegi sebab hujan kan. Bonda kata nak makan mee goreng sebelum g haji ni. So, sebenarnye takde nak beli ape2 sangat. Ikut je la bonda... 

Panas betui ari ni. Rasa nak g pasar pakai seluar pendek je... huhuhu... tak banyak pun aku beli... aku cuma beli bawang, tempe, ayam, suratkhabar Kosmo n majalah je. Kan aku dah cakap aku malas nak buat stok. Nak masak kan baru singgah beli bahan. Hiks... 

Sampai umah je aku terus masak. Sempoi je lauk. Ayam masak merah je ngan panaskan sayur kobis. Tak baik membazirkan. Ayam aku potong kecik2. Memang sesuai untuk diratah begitu sahaja... errr... maksud aku lepas dimasak la... takkan nak ratah ayam mentah. huhuhu...

Kul 12.30 dah siap masak. Mandi... n then terus makan tengahari. Gile pantas. Lepas makan... bla bla bla bla... main game then zzZZZZzzzzzzzzz... puas gile tido... kul 5.30 petang g umah bonda... xtvt open table la... Kali ni kitaorg layan steamboat ... permintaan adik bongsu la... Eira... bagus2 ade gak kalangan ahli keluargaku yg leh layan steamboat... ingat aku ngan Hubby je... huhuhu...

Map nak g Flaming Steamboat... selalunye aku ngan Hubby kan
layan Johnny steamboat je... sbb aku malas nak mengorder kang... 
so aku pilih je la buffet steamboat ... ha Flaming la jawapannye...
bagi aku agak murah jugak kat sini... sbb All U Can Eat maaa....
macam2 benda ade kat sini, udang, ketam, sotong, kupang, kepah, lala
pepahat, all the ball-ball, yee mee, aiskrim, ABC... n macam2 la... lebih kurang 150 bahan ...
ehhh aku promote tmpt ni ke ape...

Address cawangan Setapak...

Tu dia... masing2 bz main masak2...

Iwan, Ayu n Echa... 
echa sampai2 dah tido... tapi bile dah terjaga...
letih lak nak kejar dia... satu kedai dia berlari2

Me n Hubby... tengah bersabar menunggu makanan
masak... sedia untuk membaham...

Yummy... tp derang ni memula dah tuang ball-ball nih...
last2 derang melantak seafood... aku gak kena habiskan
ball-ball ni tau... sedey... 
sebagai hantu udang... aku rasa sekilo kot udang aku baham...
ketam lak sgt manis... emmm bestnyer... bahagia2

Kat mana ni? Genting ke? 
Berkabus je... hiksss... 

Echa bangun la...
sape nak teman mama makan nih...

Masing2 kusyuk membaham...

Ha... budak nakal nih dah jaga...
Echa n peace nye... 

Muke2 yg kekenyangan... 
nak makan lagi sebenarnye... tp derang dah stop...
segan lak aku...

tu la xtvt aku n family... gonna miss dis moment... kena tunggu bonda n abah balik haji n then sambung balik xtvt open table... semoga panjang umur bertemu kembali dengan wajah2 kesayangan hamba ini... ;)

No comments:

Post a Comment