Monday, August 1, 2011

Kisah 1 Ramadhan

Assalammualaikum n salam sejahtera kepada semua... alhamdulillah... dah selesai puasa kita 1 hari kan... camana ngan puasa uols? hari pertama puasa ni aku dah mc dah... aku skarang ni kalo tak sihat sikit jew aku dah tak g opis... bukan ape... keadaan opis skang ni dah tak macam dulu... keje perlukan fokus yg lebih... lebih2 lagi bile kena check keje orang... keje sendiri pulak memang kena kasi fokus 100%... bile dah tak sihat... xmo aku datang... bertambah sakit lak aku... aku mc pasal aku demam... padahal aku kena hujan sikit je... then aku bangun tido ngan sakit yg amat kuat kat belakang kepala ni... tambah la sakit abdomen... aku g klinik dalam kul 11 pagi... g klinik panel jew... kalo g tak klinik panel... mesti dpt 2 hari mc... owhh doktor Intan, i miss u la...

 g klinik Mediviron jew... tapi ok gak g klinik panel... tak yah aku isi
borang claim... ekekekeke... ubat2 demam, antibiotik, sakit tekak, tahan muntah, 
n gastrik... aku memang gastrik der 2-3 menjak neh...
Doktor : so, elakkan makan kari n sambal2 ye... 

after g klinik, aku sempat lagi singgah pejabat pos, renew lesen memandu aku yg dah tamat tempoh 30hb julai... sampai pejabat pos... alahai ramainye org... tempat duduk dah penuh... tak laratnye aku nak berdiri... tekan nombor lak 1089... no sekarang 1071... alamak jauh lagi nih... sekali aku pandang2 tempat mesin nombor tu... nape sepah2 neh... o... org tinggalkan no... aku nampak no 1075... ha... ni dah kira cantek sangat dah nih... aku tengok kan org yg tekan nombor tuh... kul 10. 45 pagi... skang dah kul 11.30 pg... huhuhu... lama... dalam kul 11.45 pagi nombor aku dah g panggil... bayangkan kalo aku kena guna no 1089 tuh... tah kul bape selesai...

sepanjang ari aku baring... baca buku cite hantu... n tido... petang nye... Hubby ajak aku g bazaar Ramadhan... agak sedey gak sebab bonda dah masak kan lauk kegemaran aku... hati ayam masak kicap n kari ikan merah... bahagian ekor khas untuk aku, oke... dah bayangkan kari makan ngan bendi... perghhh sedapnye... ape kari... oh tak boleh2...

keadaan bazaar Ramadhan yg dah muka sesak...

aneka lepat, kuih cara n tepung pelita

 ayam percik - 4/5

ikan bakar - 2/5

daging salai masak lemak cili api - 4/5

ini sahaja hidangan berbuka... syukur...

6 comments:

  1. Sungguh mengharukan..tibe2 aku ni kan..sedap beb..nasib baik hari ni aku x pose..klu x... i hate u la nora.. ekekkeke ;)

    ReplyDelete
  2. sedapnya tgk lauk-lauk tu.. cepatla time berbuka.. semalam mak masak kari ikan yg sgt sedap.

    ReplyDelete
  3. Ayu n Ayien korang ni asik dengan masakan mak aja, apa kata korang lak masakan tuk mak mesti mak bangga giler ngan korang. banyak2 lauk tu cik lah teringin daging pak pandir, mana nak dapat haaa...

    ReplyDelete
  4. intan: kalo aku tau ko xpose... semalam aku ajak ko lunch...

    ayu: tu la dah terbayang2 kesedapannye... huhuhu...

    cik lah: salai sendiri la belakang umah cik lah yg menghijau tuh... mesti best... layannnn

    ReplyDelete
  5. cik lah : camne nak masak, sampai umah kol 6 ptg. lagipun mak suka masak.. mak masak sedap.. kami suka masakan mak.. the best.. (ehehe.. kalau mak baca ni sure dia terharu ni)

    ReplyDelete