Sunday, August 14, 2011

Kisah 13 Ramadhan

Ari Sabtu = Ari Santai...
ehhh ye ke... tak rasa cam tuh pun... ngeee...
tapi bulan pose ni... tengahari xde la bz nak pikir nak memasak kan...
pepagi biasa la Datin S aka bondaku itew dah calling... ajak g pasar...
aku mau ikot ler... pasal stok udang n sotong kat umah dah habis...
kang mana la tau tetiba rasa nak makan udang n sotong bakar ke...
kecur air liur lak...
kat pasar dah macam2 persiapan raya orang jual...
alas meja... langsir... kuih raya... dll...
balik pasar... tugas membersihkan udang n sotong lak...
settle tuh... kena kemas umah lak...
settle semua tuh... zzZZZZZZzzzzzz

petang ade berbuka puasa ngan kaum kerabat bahagian Zon Tengah...
kali ni tuan umah Ampang Saujana yg jadi host majlis...
aku memang tak tau nak bawak pe...
nak masak lauk... confirm dah banyak lauk dahh...
nak wat dessert ape ekk...
memula nak buat kek batik... tapi Hubby jelak pulok... sedey...

jom la layan pic... penat lak aku mengarang...

last2... aku bawak donuts jew... licin... huhuhu...

roti boom beratur
karipap n samosa

 buah tembikai...

 rendang tok superb
ikan cencaru sumbat... dpt rasa sikit je... perut penuh sudap

 ayam golek selayang mari
ayam goreng berempah

 pecal dr bonda
geng2 bihun soto... begedil tu terbaek dr ladang...

 udang ape nama tah... chef xberitahu nama manu nih
masak lemak udang n kacang panjang

 murtabak
tempe + tauhu goreng

ade banyak menu lagi... letih lak aku nak amik gambar semua



menanti waktu berbuka...
tak banyak snap gambar kaum kerabat
perut meragam... gastric sudah
-sorry-


...sangat happy dapat lepak2 bersama...

No comments:

Post a Comment