Tuesday, August 2, 2011

Kisah 2 Ramadhan

As salam kepada family n teman2 blogger ku... wuhuuu... dah 2 hari kita berpuasa kan... mesti la uols ok jew kan... aku lak agak struggle ler... gastric lak melanda... tapi cuba bertahan kay... tu pasal la aku tanye... sahur ape yg seswai utk org yg ade gastric? emmm... so far aku sahur makan kurma 3 biji ngan air kosong jew... huhuhu...

Ok... ari ni aku n en Hubby menjelajah pasar Ramadhan Taman Samudera... kitaorg memang biasa g sini... sini lauk pauk memang banyak... cuma semalam Hubby kata cam tak banyak pilihan je tak macam tahun2 lepas...

Sampai sana org dah sesak dah... Hubby kata semalam org kurang lagi... maybe sebab awal kot... (nak perli aku la tuh sbb turun lambat... nak buat camno... lif penuh). 

Tengah dok jalan2 sambil usha juadah yg berwarna-warni tuh... ade lak kecoh2 kat situ... dok pasang2 telinga... rupanye ade peniaga air tebu tangan tersepit kat mesin tebu... OMG...

 org dok tgk2... aku lalu, aku tak nampak ape la... aku cuma ternampak muka 
mangsa sekali imbas jew... aku ingat lelaki... rupanyer pompuan daa... owh...

masa patah balik... aku saje pandang... sekali aku ternampak daa tangan dia yg tersepit tuh...
berselerak jari-jemari dia ngan darah2 lagi... ngeri... terus aku pening kepala...
yg nih gambar masa aku tgh nak beli lauk kat gerai depan dia... masa ni tangan dia dah dikuarkan dah... 
dah berbungkus... putus maybe...

 bomba n ambulans

 oke la.... jom la usha ape juadah berbuka aku ari neh...

singgah umah bonda... amik hati masak kicap yg bonda masak semalam...
bonda kata... ha ade rezeki ko lagi nak makan ni... ade lebih nih... 
lebih pun lebihla... janji leh telan... ^_^

ayam masak lemak cili api

 ikan pari bakar... kat sini sedap... semalam xjumpa...
aku utang kak jual ikan bakar ni 2 hengget... sebab dia
nak duit kecik... aku lak ado 6 hengget jew... lain 50 hengget...

ini mee bandung homemade... not my home... my mom's home...
ekekekeke...

 bubur nasi untuk sahur nanti...

air hari ni agak tamak sket... 
air mangga yg marbeles... rm2.5o jew... tapi besttt gile...
air cendol ibu... yg memang aku suka beli... cendol yg best...

anyway, aku doakan tangan akak tuh dapat diselamatkan... semoga dia dapat meraikan aidilfitri nanti dgn senyuman... amin.

3 comments:

  1. kau tak jadi beli air tebu tu ke ayien. kesiannya akak tu yea...mencari rezeki dengan berniaga tapi malang tak berbau pulak....semoga dia cepat sembuh

    ReplyDelete
  2. semalam pun iwan ajak ke pasar samudera tp org yg malas. kalau tak, mesti leh tgk xcident tu.. kesian.. nak carik rezeki jadi macam tu lak.

    ReplyDelete
  3. vavavavaaaa...yenadayyy..pg2 ni betul2 tgugat la beb.. ;( mencik tau..

    ReplyDelete